Dysleksja PRO
Opis produktu
Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną, przeznaczonych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
DYSLEKSJA PRO to:
•kompleksowy materiał pozwalający na prowadzenie terapii zgodnej z promowanym w literaturze wzorcem planowania i programowania pracy korekcyjno-kompensacyjnej,
•blisko 1000 ćwiczeń, ponad 400 kart pracy do wydruku oraz 60 filmów przedstawiających ćwiczenia ruchowe,
•moduły wspomagające ocenę przyczyn i skalę trudności szkolnych,
•aplikacja umożliwiająca m.in. przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej i zapis jej wyników, śledzenie postępów oraz tworzenie i zarządzanie bazą uczestników zajęć,
•możliwośc kreowania autorskich scenariuszy zajęć,
•wysokiej jakości TABLET, stanowiący wyposażenie dodatkowe(UWAGA: tablet do wykorzystania z dodatkowymi pomocami dydaktycznymi umieszczonymi na karcie MicroSD),
•Karta MicroSD z 2000 dodatkowych plików do wykorzystania z tabletem lub wg uznania terapeuty(UWAGA: oprogramowanie „DYSLEKSJA PRO” działa na PC i komputerze z panelem dotykowym, natomiast na tablecie można używać wspomagająco: 5 kategorii dodatkowych pomocy dydaktycznych – zestaw zawiera 53 tytuły pomocy dydaktycznych, na które składają się setki kart pracy lub obrazków do druku, książki do oglądania i czytania, wiele godzin nagrań do wykorzystania na różnych zajęciach z dziećmi, a także 4 osobne aplikacje do zainstalowania na komputerze PC).
UWAGA! Program multimedialny DYSLEKSJA PRO stanowi doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica”.
DYSLEKSJA PRO składa się z 4 części:
•Ocena ryzyka dysleksji – moduł diagnostyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji;
•Litery – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 6–8 lat;
•Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania – moduł diagnostyczny dla dzieci w wieku 8 lat;
•Trening słuchania, czytania i pisania – moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 8–10 lat.
Produkt DYSLEKSJA PRO wspomaga rozwój konkretnych sprawności i obszarów:
•funkcje słuchowo-językowe,
•funkcje wzrokowe,
•nauka liter,
•czytanie, pisanie,
•motoryka mała i duża,
•percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa,
•percepcja słuchowa i koordynacja słuchowo-ruchowa,
•koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa,
•grafomotoryka,
•znajomość stosunków przestrzennych, orientacja w schemacie ciała i przestrzeni,
•kształtowanie analizy i syntezy językowej,
•poszerzanie słownictwa biernego i czynnego,
•kształtowanie kompetencji syntaktycznych,
•koncentracja, pamięć i uwaga.
Cele terapeutyczne programu:
•stymulowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych,
•doskonalenie umiejętności mówienia i czytania oraz poprawnego pod względem kaligraficznym i ortograficznym pisania,
•wzbudzanie i kształcenie świadomości oraz wrażliwości ortograficznej,
•wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach (wynikających z zaniedbań dydaktycznych i środowiskowych, deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej, złych stanów samopoczucia),
•rozwijanie motywacyjnej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju dziecka,
•mobilizacja do działań mających na celu pokonywanie trudności,
•wzbudzenie w dziecku poczucia wiary we własne siły i możliwości,
•dostarczanie pozytywnych emocji oraz wspieranie aktywności i zachowań zmierzających do osiągnięcia intelektualnego sukcesu,
•rozwijanie zainteresowań dziecka i stymulowanie jego mocnych stron,
•nawiązanie przyjaznych kontaktów w relacji terapeuta – dziecko.